! ! BajuLusuhSeluarTampal: komen ANONYMOUS adalah diperlukan, seriusli.

Pages

Wednesday, July 13, 2011

komen ANONYMOUS adalah diperlukan, seriusli.



tajuk hari ni ada racism. aku tau dalam setiap hati orang malaysia, mesti ada sifat racist...kadang-kadang kecik, kadang-kadang sangat besar... tapi yang aku rasa lagi menarik adalah punca kenapa ada sifat racist dalam diri kita? mesti ada macam-macam sebab...


sebab anjing jiran kau pernah gigit kau ke? dah pulak jiran kau tu bukan sama bangsa dengan kaukereta kau 


pernah kena langgar dengan orang berbangsa lain dari kau, sebab tu kau jadi racist?


semasa kau berada di darjah dua, wang saku kau dicuri murid berbangsa lain, lantas kau tidak makan di waktu rehat. jadi kau nekad mahu bersikap racist?

aku harap korang boleh kongsi cerita korang dengan aku, cerita kenapa korang tak suka dengan bangsa lain kat malaysia....tak semestinya perasaan racist tu kuat, boleh jadi korang jenis menyampah sikit-sikit je, tapi menyampah jugak kan...

kalau rasa nak jadi ANONYMOUS pun digalakkan, kalau nak pakai identiti pun ada salahnya.... aku nak tau sangat-sangat kenapa kita bersikap racist?

5 komen komen oltromen:

Anonymous said...

dulu masa aku kat sekolah rendah, ada sekali tu sorang lelaki datang kat aku. dia kata dia dari pejabat kesihatan daerah, nak buat health inspection. dia check la badan aku. lama jugak la, tapi aku biarkan je sebab dia kata dia dari pejabat kesihatan daerah.

lepas tu aku balik kelas, aku tanya kawan2 aku sume kata tak ada pun benda mcm tu. aku rasa aku kena cabul, babi betul...

sampai sekarang aku benci satu bangsa tu sebab benda ni. babi!

Anonymous said...

ko buta ke apa? tengok je la apa jadi kat malaysia ni.

Pyka Rahmat said...

racist no good

Anonymous said...

first,ekonomi dimonopoli satu kaum.maka nye kaum lain rasa tak selamat.tgk aje jualan orang melayu dan orang cina,harga berbeza?perkara biasa.sebab, melayu nak dapat kan bekalan mahal. kedua,faktor agama dan budaya.orang melayu tak senang dengan budaya cina,orang cina tak senang dengan budaya melayu.aku tak komen kaum india sebab diorg mcm takde effect sangat.ketiga, kuasa.orang melayu takut sangat kalau kuasa hilang,orang cina memang nak rampas sangat kuasa orang melayu.

Jadi melayu-melayu sekalian,sila la bersatu.sebab kita ada kuasa je.yang lain dah takde dah.kalau kuasa ni hilang, tak mustahil akan hilang melayu di dunia

zz zzz said...

orang cina suka tipu masa berniaga bro. mana-mana tempat pun kaum majority mmg tak suka bangsa cina. tengok saja kat amerika. org cina terkenal dengan'loud' dan bercakap sambil mulut penuh dengan makanan dan pengotor.

Post a Comment