! ! BajuLusuhSeluarTampal: kulit coklat

Pages

Monday, July 4, 2011

kulit coklat

aku suka kulit berwarna coklat. bukan warna putih. tapi bukan la warna coklat macam coklat cadburry, tapi light light je...bak kata mat saleh, "tanned".... aku memang susah nak rasa seseorang tu betul-betul cantik/hensem kalau kulit dia putih...

kulit yang coklat tanda orang tu keluar rumah, nampak matahari, dan bukan duduk dalam bangunan je....

kulit yang coklat boleh jadi tanda orang tu rajin bersenam kat

kulit yang coklat sinonim dengan sikap "tidak lembik", aku tak tau la ni betul ke tak, tapi ramai yang kaitkan "makin putih kulit, makin lembik la sorang tu"

bila kulit tengah ada kecelaan ( contohnya jerawat, parut, merah sebab kena garu ), tak la nampak dengan jelas atas kulit coklat, tapi kalau kulit putih, dari jauh boleh nampak woo....



untuk ukur tahap kecoklatan kulit korang, boleh letak muka/tangan kat skrin ni, kat bawah aku dah buat skala, boleh la ukur....

coklatkah warna ini?
coklat yang ada la sikit-sikit
coklat kek tiramisu
coklat susu UHT perisa coklat cap dutch lady
coklat gula melaka
coklat kokokrunch

akhir kata. Take Care. Garnier.

7 komen komen oltromen:

toblerone said...

adei.. ad yg bkulit gelap sjk lahir. means, dy tperuk lam umah j 24jm tp kulit xd nk putih melepak jgk.. hehe :)

azwa amani said...

coklat yg ada lah sikit2.. heee

ღ p!nk veLvet ღ said...

coklat y ade la cket2, hehehe!

Diary oF Mine said...

ahaha... ada lak coklat kokokrunch ea... :D

cik ungu said...

er..


salah tuhankah

kotak said...

cokelat susu y sedap!!! sila tolong pos ke sini.

Alexandriana Alia said...

kehkeh, siap leh ukur tona kulit eh...

kulit putih orang kata kulit yang tak sihat.. taktaula kan, cer tanya puan dokter anda.

Post a Comment