! ! BajuLusuhSeluarTampal: susu pekat dari rusia

Pages

Monday, July 11, 2011

susu pekat dari rusia

ini sebijik tin susu pekat berjenama rusia. aku tak tau macam mana dia boleh sampai jermeni. walaupun aku tak reti bahasa rusia, tapi aku tau menikmati kesedapan susu pekat ni, sebab ni satu-satunya susu pekat yang setanding macam kat malaysia. jom kita bagi nama kat kat tin susu ni "dovgan". haha, sungguh rusia lah nama kamu.


ini la perbualan antara aku dengan dovgan di tengah malam yang gulap gelita...

aku : dovgan, nampaknya malam ni kita sembang dua orang je la...

dovgan : aku tak ada pilihan, terpaksa jugak la layan sembang dengan kau.

aku : kau dari rusia kan? kau tak ada rasa rindu kat rusia ke?

dovgan : siapa tak rindu nak balik kampung bro, walaupun aku ni sebijik tin susu pekat je, aku pun ada rasa nak balik kampung halaman jugak...

aku : habis tu kenapa kau tak balik je? kau takde duit nak beli tiket kapal ke?

dovgan : bukan tak ada duit, duit bukan masalah... tapi aku nak beli tiket tu yang susah, kau pun tahu kan aku boleh cakap melayu je. orang yang jual tiket tu bukan paham aku cakap melayu. aku redha je la dengan nasib aku ni, duduk jermeni pun okay jugak.

aku : aku tak balik raya tahun ni, jadi kau je la teman aku ye.

dovgan : usah kau coba bohongi aku wahai hanafi jaafar! kau bukan nak buat teman. aku tau kau nak buat kuih raya, aku sedar diri aku sebagai sebijik tin susu pekat yang berkaliber, mesti aku jadi mangsa kau nanti. tahu tahu je habis susu pekat kau guna buat kuih raya...

aku : you read my mind bro.....this is best bro...

dovgan : hek eleh, tiba-tiba pulak cakap omputih. tak cool langsung.

4 komen komen oltromen:

Pyka Rahmat said...

untunglah ada kawan foreigner. haha blaja luar negara pula en

miss R :) said...

comelll sahaja :)

cik ungu said...

kem salam kat dovgan.
adeq bradeq ajay devgan ke?

nuruhuda_329 said...

singgah n follow kamoo..org yg ke 1000 ^-^

Post a Comment