! ! BajuLusuhSeluarTampal: ada sesuatu yang bunyi macam tak bes

Pages

Thursday, February 17, 2011

ada sesuatu yang bunyi macam tak bes



1. people, please don't say hiking is an extreme sport, it doesn't belong there.

kenapa aku cakap macam ni? sebab menurut penulis Joe Tomlinson, 18 sukan darat yang masuk kategori sukan ekstrem adalah:


tak ada pun hiking.....

aku cuma rasa geli sebab ramai orang muda sekarang rasa cool bila hiking sebab anggap hiking tu ekstrem. come on lah, not cool, people. not cool.

macam mana pun pendapat aku, aku tetap sokong korang bersukan. orang malaysia dah la kurang bersukan, memang patut rajin-rajinkan diri bersukan.


2. you are not a photographer, you're just a person with an overpriced camera.

tak semua orang yang ada SLR mahupun DSLR tu pandai amek gambar, mungkin cuma pandai photoshop. aku berani cakap la, dalam ramai-ramai yang gantung DSLR kat leher tu, sikit sangat yang betul-betul serius pasal fotografi. dan selebihnya cuma nak tayang kamera sambil naik eskalator kat midvalley.

aku boleh mengaku sekarang aku juga mahu kamera berkualiti tinggi, tapi aku takkan nak gelar diri sendiri sebagai fotografer. disebabkan DSLR dah ramai sgt pakai dan bila ramai sgt pakai, benda tu jadi bosan atau bak kata orang putih lame, aku hilang minat kat DSLR dah.

4 komen komen oltromen:

cik hajar said...

nak beli Satio SE. sebab kualiti kamera dia pun boleh tahan cun.

cik ungu said...

weh, x kira gak. hiking itu termasuk dlm extreme sport ok. kalau tak, sia2 je lah pengalaman hiking aku untuk berlagak sebelum ni. kalau tak extreme baek aku main congkak je.



*extreme kalau kau hike waktu malam, dengan hiking bag ada beras, stove bagai, hujan ribut dan headlamp kau beli kat Giant tak menyala. Serius.

Alexandriana Alia said...

takat gantung DSLR kat leher nenek aku pun leh wat. bhahaha.

dah macam lebih bergaya dr amik gambar bagus.. oh. DSLR mmg borink.

ujee said...

tu le pasal...
aku agak annoyed dgn org2 yg ada dslr ni...
aku yg blaja fotography pun x kecoh nak gantung kat leher..(sbb x de..hahahaa...)
dieorg sukesuki je gune dlsr...tnye skit bab2 aperture kang..gelabah biawak!

hehehehe..aku pun dah lupe apa yg aku blaja...

Post a Comment