! ! BajuLusuhSeluarTampal: [one a half packet of blood]

Pages

Sunday, November 23, 2008

[one a half packet of blood]

Smalam aku bosan gile tahap tertinggi duk kat hostel je, jadi tgh hari tu aku pun amek keputusan untuk gi jugak bandar shah alam, cari sepupu aku yg tgh sibuk sedut darah org. Lagipun aku nak cari baju, walaupun tak bli pape kat sane akhirnye.

Berjaya jugak saidah fatimah ni hasut aku utk derma darah dgn memanipulasi keadaan bosan aku smalam. Aku pun daftar la, isi borg sume. Agak menggembirakan bila berat aku dah jadi 60kg, sblm ni x pnh sampai 60kg lagi. Bila aku dah baring kat kerusi tu, [nurse] tu pun tgk la lengan kiri aku. “cantik urat ni dik, senang je nak cari”, maka dicucuk la aku ketika itu, bagi aku jarum suntikan tak sakit kerana ketajamannya, tapi sebab [pressure] yang dihasilkan bila sesuatu dimasukkan melalui lubang jarum suntikan tu. Lepas jarum yang kecik, masuk plak jarum yang besa, yang mmg [blood sucker], hahaha...

Masa ni la aku rase sakit dan darah yang kuar tak penuh sepaket tu. Rupe2nye [vein] aku tu harap je besa, tapi [curve] sket. Jadi nurse tu cucuk dinding [vein] dan cucuk [tissue] apantah lagi lepas tu sebab dia cuba cucuk2 lagi. Sakit la kak [nurse]...

Maka aku pun bersetuju untuk tuka ke tangan kanan plak..

“kesian adik, 1st time dah kena wat dua kali”

“ni tak dua kali, ni satu kali setengah..paket yang tadi tu separuh je penuh”

Kali ni dokter plak wat, skejap je dan aku tak rase pape pun..tak sangka plak darah bleh penuh sepaket cepat macam tu. Dah selesai sume, aku kne la kekalkan dua2 lengan aku berlipat sebab mmg kne wat mcm tu lepas dicucuk. Tapi org len kena sebelah tangan je, aku kena dua2. Saidah fatimah, ko bertanggungjawap klu pape jadi kat tgn kanan aku.

Ini la [blood donation went wrong]. Tapi lepas aku selesai dgn jarum2 tu, aku dapat roti, biskut, air panas, air kotak. Mungkin klu derma darah kat tmpt len tak dapat sume tu. Kempen derma darah ni anjuran kolej sepupu aku sbnrny.


>>mane ada org derma lebih dari sapu paket darah dalam 3 bulan daa...<<

2 komen komen oltromen:

Anonymous said...

so does that means u have donate ur blood more than once in the last 3 months???

hanafijaafar said...

it means that a person is allowed to donate once in every three months, klu dah rajin sgt nak derma darah la..

Post a Comment