! ! BajuLusuhSeluarTampal: kau nak entri bagus ?

Pages

Monday, February 6, 2012

kau nak entri bagus ?

suatu ketika dahulu, aku baca semua entri yang ada kat blog list aku, sebodoh-bodoh entri pun aku baca la jugak tanda sokongan tidak berbelah bahagi kat tuan punya blog...bukan tuan kenal aku pun, haha..

sekarang, aku pilih mana aku suka je, dan lagi seronok, aku pasang ad blocker plus, jangan harap aku datang membawa keuntungan kat iklan-iklan kau, walaupun dari aku mungkin kau boleh dapat 20 sen je, tapi aku lagi suka tak ada iklan, buat lembap je...

sekarang ni susah untuk aku jumpa entri yang aku rasa berkualiti secara konsisten dari satu-satu blog.. jadi mari  aku bagitau korang semua satu rahsia untuk entri berkualiti. satu je, tak perlu banyak-banyak tips... sebab aku bagi satu je tip, izinkan aku tulis besar gedabak biar melekat kat kepala otak kita bersama....

TULIS PASAL SESUATU YANG ORANG LAIN TAK DAPAT BUAT / PERGI / MAKAN / RASA


langsung tak salah kalau korang nak tulis pasal benda rutin harian yang berulang tu, tapi ni aku nak tolong jadikan dunia blog kekal menarik.. not mundane, not repetitive, not solemn, not lame...

logik ni senang nak faham kan? kalau kau cerita pasal hari ni kau makan nasi putih, agak-agak orang lain tak makan nasi putih ke? takkan la nak baca benda yang orang lain pun boleh buat...


entri ni ditulis lepas jawap exam yang aku rasa susah.