! ! BajuLusuhSeluarTampal: perempuan lawan wanita

Pages

Saturday, January 8, 2011

perempuan lawan wanita

entri pantas, aku cuma nak cakap, perkataan "perempuan" lagi bes dari "wanita".

orang tak cakap "anak wanita saya hari menang moto kat peraduan ali cafe", walaupun anak dia tu dah ada anak 12 orang.

perempuan, bila disebut lagi sedap didengar, wanita..? ntah!

perempuan lebih formal

borang-borang rasmi kerajaan menggunakan "perempuan" sebagai penanda jantina, bukan"wanita"

perempuan lebih tak formal jugak, hahahaha

pada suatu hari, Cempaka berkata kepada Melati, "weyh perempuan, ko ingat eyelashes palsu ko yang panjang mengurai tu hebat sangat ah ?!" dan kemudian mereka melakukan aksi tarik menarik rambut sambil orang ramai menjadi tukang sorak pertempuran dua perempuan ganas masa kini.

seriusli, orang putih kat sini buat kain serban tu
 untuk bungkus leher masa musim sejuk

*berapa ramai orang bagi nama anak Cempaka atau Melati...?*

5 komen komen oltromen:

manna_salwa said...

mcm kiut kalo bg nama bunga cmtu kat anak kan.
neway, wanita or perempuan..
hmm.. ase lebih santai sebut perempuan.

hanafijaafar said...

@manna_salwa

lebih santai kan, nak sebut wanita sgt tak bes...

Dee Zahari said...

ini perempuan sudaa mari. hak hak hak

Pelita said...

wani+ta perkataan baru...perempuan orinya...

Pokok said...

memang 'perempuan' mcm lebih formal. dlm form pun pakai perempuan. tapi. kenapa letak hari wanita? tak letak hari perempuan(woman day)

Post a Comment