! ! BajuLusuhSeluarTampal: lemon; agak awesome

Pages

Tuesday, December 21, 2010

lemon; agak awesome

ada beberapa peribahasa yang korang takkan dapat belajar dari cikgu sekolah, tapi boleh belajar dari budak-budak sekolah kot. aku tak tau la budak-budak sekolah zaman sekarang ni boleh tak ajar korang peribahasa kat bawah ni.

beribu-ribu lemon

contoh ayat : aku jalan kaki je dari KL sampai pulau sipadan , boleh jimat duit beribu-ribu lemon dowh...

hahaha, tiba-tiba aku rasa ni macam simpulan bahasa la pulak. lantak korang la nak kategorikan apa, ini bukan juara lagu kan... aku rasa simpulan bahasa beribu-ribu lemon ni bagi kesan besar kat hidup aku. bagi aku, ni la hiperbola / exaggeration yang pertama aku belajar. dah la belajar dari iklan tv, salah plak tu, rosak bahasa, tak macam tu kakak kakak sekalian...?

iklan sabun cuci baju tu iklan feveret aku zaman kecik-kecik, 1995 la agaknye.... masa tu sabun FAB (aku rase la) tgh nak promote perisa baru sabun cuci baju dia. letak perisa lemon plak tu, memang iklan tu nampak macam iklan ais kerim pun ada. aku makan karang sabun tu, mati mulut berbuih plak... kan dah malu nak tulis sebab kematian kat surat akuan kematian.

sedih jugak la iklan tu takde orang abadikan ( eceh! ) kat youtube.

tulisan buruk macam ni, cikgu aku mesti pukul tangan aku dgn pembaris
* bukan semua orang tau iklan beribu-ribu lemon ni *

10 komen komen oltromen:

manna_salwa said...

salam,
memng lemon..
nostalgia ni..

:)

*gelak sket*
hehe

cik miera said...

alahai..nostalgia ni..beribu2 lemon..

TunTeja said...

beribu ribu ribu lemonnn! :) haha

ujee said...

fab ke...bukan iklan pencucui pinggan ke brand axion...

Azza Firza said...

erkk, saya suka mam lem0n

cik ungu said...

x ske lemon. nak ice lemonade.

Finaz Jaafar said...

ingat2 lp iklannyerr..
igt intonasi dy jeh,,
'beribu2 lemon!!!'

Lovely Bella said...

suke blog ni beribu-ribu lemon jugak laa~

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

ice lemon tea tambah aiskrim satu!

nina aziz said...

salam... tak sangka ramai yg ingat iklan tu walaupun dah lama sangat... iklan tu dalam tahun 1992. Waktu tu saya dengan ibu (panggilan manja Arwah Yusni) masih muda trang tang tang lagi...
Saya teringin nak tengok iklan tu sekali lagi tapi kat U-tube tak jumpa pun... :(

Post a Comment