! ! BajuLusuhSeluarTampal: kisah kawen koboi.

Pages

Thursday, October 21, 2010

kisah kawen koboi.

siapa sangka..pada tarikh yang lawa nih,akan terjadi sesuatu yang akan mengubat seluruh idup seorang wanita. tanpa disangka,tanpa dijangka. hari itu menjadi hari yang plg bahagia dlm hidup dia.
 
kisah bermula apabila aku pulang kerumah setelah selesai kuliah.. dilihat,ada tetamu dirumahnya. masuk kerumah...terlihat senyuman manis jejaka yang paling dikasihi. [haish,mamat nih..makin hari makin hensem aku tgk. aku pon ddk di sebelahnya. 


- "kenapa dtg?"
- "saja....rindu."
- "takde kelas ke?"
- "ada.."


entah dtg dari mana...tiba2 sejambak bunga berada ditgn tunang aku. terkejut aku.

- "for u... abg tak tdo lena fikir ayg semalaman"
hahaha,patut pon muncul tak pasal2. angau rupanya. jambangan bunga beralih tgn. aku mencium bunga mawar putih kegemaranku.
-"terima kasih...lov u so much."

dia hanya tersenyum. tetiba dia bersuara...harini 20hb10 tahun 2010. tarikh bes kn....? 
aku cuma mengangguk.
 
tiba2. "hah,dh blk pon ko.." dari mana tah mak aku muncul. wat terkejut je. nseb bek tak sakit jantung.


"haa...cepat la siap..kita nk g rumah bakal mertua ko nih. dh jnji dh nih. nnt lambat pulak." mak menyambung.
hah? nape tetiba. abah tak ckp pape pon. slalu klu de pape,mst abah akan ckp dlu. 
"pakai macam ni je la mak"
"hah,suke ati ko. asal berbaju"
dalam perjalanan..ktorg berhenti kat satu butik nih. masuk butik jap..
"hah,pilihlah..ape lagi."mak aku dh mula tggi suare. dah lambat agaknye. 
-"nak buat ape mak?"
-"lah,nk pakai utk akad nikah la,blh tny lg."

huh!!!!terbeliak mata aku. giloz kah?? apekah???? aku pandang tunang aku. dia senyum gatal.

-"bila???"
-"hari nii la sayang........~" tunang aku buat gaya gedik pulok.....

ade budok kene sekeh nih. gile ke hape. tetiba nk kawen. aku pon dlm excited tak excited...aku pilih baju. sume tak berkenan.


"yang....yang ni yang...ade corak bunge2..warnawarni....."
"abang....nk akad nikah ke nk g kenduri org kawen.....? mne ade or kawen pakai warna warni."
"ala....biar la lain dari org....ayg kan special..lain dari yang lain..."

aish...angau sgguh laki aku nih. tah2 sbb dia pk kn aku semalam,tup2 ari nih dia ckp nk kawen. kes berat nih.
akhirnya..tunang aku je yang dapat baju. aku tak de. mak aku ckp..tak pe lah. pakai je ape bju y aku pakai tu.
kitorg pon meneruskn perjalanan membuat kerja gila ini. dlm perjlnn,tepon aku bunyi.

"weh,ade kelas ptg nih. penting!!!"

adoi...tak jadi la nk kawen. mne penting? kelas? kawen?
mesti la KELAS. hahahahaha.....


mak aku cakap...takpe la..pergi kelas... akad nikah tak semestinya ade pempuan. yang wajib,ade wali....
dorg pon anta aku ke kolej....aku dalam kelas tu dh tak senang ddk. aku nih dh jd isteri org ke belum. huish..mmg tak tumpu la. baik tak yah dtg je td. abis je kelas..aku trus kua. alih2 mak aku dok tercongok kat depan pagar. mak aku jerit.

"hah!!! cepat la. kite nk kne g surau nih."
"mak...dh kawen belum?" aku bisik kat mak aku. 
"belum....."


pulok....haish...nk kawen pon ssh. mak aku pon cite la...yang tunang aku ni...tah la,gelabah kot. tak pon nervos nk kawen... pakai baju,tapi kat kaki. mne nk muat lengan baju gn kaki....koyak la baju tuh....hahahhahaha...ngeng~

pastu bakal bapak mertua aku ckp..tggu jela aku abis kelas..baru kita nikahkn...
huhhuhuhuhu...aku pon...dlm hati...berdebar2!!!sejuk tgn aku. gile r...mcm ni rupenya rase ble nk kawen. mcm nk g viva (exam bercakap) je. 

tapi aku tetap bahagia. walau mmg koboi betolla cara ktorg kawen nh.
sampai kat surau..aku nmpk mak abah aku...mak ayah dia...dia...dgn baju tshirt y dia pakai td. sempoi habis la........ 
tamu takde sgt pon. ade la beberapa org. sedara tunang aku tu. tok kadi dn kawan dia kot....
 
petang itu...kami selamat di ijabkabul.. sah la kami sebagai sepasang suami isteri... aku dlm keadaan masih terkejut. mengalirkan air mata kesyukuran.... tak sangka. rasa nk menjerit bagi tahu satu dunia. KORANG!!!!! AKU DAH KAWEN!!!!!!!!!!!.
 
begitulah kisahnye... istimewa tarikh 20.10.2010...


penulis asal : siti hawa md. dolkafle

2 komen komen oltromen:

PinTu_Gua said...

Eh??? Ko dah kawen ke hanafi?

Mabrook!

Biar betik ni?

Dah ke belom ni weh? Aku nak baca doa untuk pengantin baru ni. Dah siap tadah tangan ni

NI said...

kawen via skype? hoho

Post a Comment