! ! BajuLusuhSeluarTampal: kau rasa kau cukup hot ?!

Pages

Sunday, August 1, 2010

kau rasa kau cukup hot ?!

selama aku duduk kat negara ni, semua rasanya okay. kebanyakan manusia kat sini sangatlah jujur memang jarang sangat penipuan tu jadi. tapi ada jugak benda yang aku rasa kena tipu. betul ke aku kena tipu? marilah kita bersama-sama mengulangkaji bahan-bahan pemedas lidah yang ada kat sini.

benda ni dah buat aku jadi mangsa dia hari ni. rupa luaran kau memang menawan hati aku, dengan warna kau menggoda deria rasa aku sampai lidah aku terkinja-kinja tengok kau kat rak supermarket, aku ingat kau hebat, aku dah siap bayangkan ada asap keluar dari telinga aku bila aku makan kau..... tapi aku salah. kau memang tak pedas langsung, kau dah kecewakan aku. aku harap kita tak jumpa lagi. pesanan terakhir aku untuk kau, pergilah tukar nama jadi sos tomato sebab rasa kau memang macam sos tomato.



spesimen seterusnya adalah hasil kekecewaan dengan produk negara ni, jadi cuba beli benda import yang dikecohkan warga tempatan sebagai sangat pedas. ambil botol, buka penutup, bau...... hebat, menjanjikan masa depan yang cerah dalam hubungan kita sebagai sos dan pemakan. tapi bila dan masuk mulut, kecewa. meleleh air mata sebab rasa seperti ditipu bulat-bulat. wahai sos tabasko, bukan kau tak sedap, tapi hati kita tak serasi, tu je...



ni lagi sekor, botol dah merah menyala, siap ada api-api lagi. kalau susun banyak-banyak botol ni, aku rasa boleh nampak macam unggun api.
pastu siap bagi amaran lagi : extra hot.
mari sini aku bagi amaran kat manusia sejagat : tak pedas langsung, rasa kari je lebih



nasib baik ada kedai-kedai asia. kedai yang kat mana boleh dapat barang-barang dari asia la... termasuk air soya drinho buatan malaysia. kat kedai ni la aku merawat hati yang kecewa, kat sini la boleh jumpa benda yang betul-betul pedas. macam dalam gambar ni, sejenis sambal yang bukan je buat ledah aku terkinja-kinja, dengan badan aku sekali terkinja-kinja keriangan sebab betul-betul dapat rasa pedas.

hehe, bukanlah aku nak mengutuk makanan, aku cuma nak cakap orang kat sini punya tahap toleransi terhadap kepedasan adalah sangat rendah. aku pernah dengar cerita dari senior aku, ada orang jerman jatuh pengsan bila diberi makan lauk melayu....

0 komen komen oltromen:

Post a Comment