! ! BajuLusuhSeluarTampal: ada apa dengan prague?!

Pages

Sunday, May 30, 2010

ada apa dengan prague?!

maka dan sesungguhnya penulisan kali ini dibaktikan kepada mereka yang telah merantau bersama-sama aku dan juga kepada diri aku sendiri.

prague, dua hari setengah yang memuaskan hati-hati kami. aku cuma mahu bercerita mengikut gambar sahaja. cerita penuh boleh didapati di kedai-kedai buku berhampiran anda, buku cuma RM15.90 senaskhah. oh, penipu besar betul penulis ini.
ini stesen tren utama bandar prague. dari segi isi kandungan, stesen ini berjaya membuatkan stesen sentral kuala lumpur seperti tidak ada apa-apa.



di hujung itu muzium, aku tak suka muzium, maka tidaklah aku memasukinya.


apakah? datang ke republik czech tapi makan di restoren lubnan. tidak senang tahu mahu mencari makanan halal. restoren ni memang bagus juga lah, sekali aku tanya perihal halal, terus ditayangkan ke muka aku sijil halal mereka.


dua dari kiri itu termasuk dalam kumpulan aku. lagi tiga gadis itu pelajar dari ireland. sampai sekarang aku kagum mereka dapat cuti 4 bulan untuk musim panas. gila!



ini jam astronomi, tapi aku masih tidak tahu bagaimana mahu membacanya. aku pelik, kenapa ada tiga lelaki berserban di situ. kalau tidak jelas, sila klik gambar.


bila penat saja, carilah kedai kopi. boleh duduk di sofa sambil menggunakan internet percuma selama berjam-jam, kalau tidak malu.


eropah tipikal dengan jalan sebegini. pergi ke mana-mana pun sama.


charles bridge, penuh dengan patung-patung lucah sahaja. maka patung-patung lucah tidak disertakan dalam penulisan ini. nanti kementerian penerangan bising.


kesian mereka, dulu duduk di bawah komunism.


perhatian: ini watak kegemaran aku sepanjang tujuh hari perjalanan itu. merak ini dah la putih, bising plak tu, BISING GILE! lokasi di taman parlimen, seronoknya taman parlimen mereka, ada merak merayau-rayau.


katedral st. vitus. terlalu besar untuk manusia.


istana siapa-siapa entah. juga terlalu besar untuk manusia.



penulis berjaya menyembunyikan kegemukan dengan penggubahan gambar secara murahan menggunakan komputer. latar belakang itulah menara petrin, peniruan dari menara eiffel barangkali.


bandar prague selepas hujan.

4 komen komen oltromen:

Liyana said...

salam

adakah pelajar ireland yang 3 dari kanan atau 3 dari kiri itu namanya elia mazni mazlan?

hanafijaafar said...

salam kembali.

yg aku tau nama dia elia, tu je.

sitihawa said...

mmm..lawa,tp mcm busan je....

baincardin said...

Salam...

Aminkan doa Imam Masjidil Haram.

Post a Comment