! ! BajuLusuhSeluarTampal

Pages

Monday, February 6, 2012

aku janji entri ni ada satu je gambar kucing.

sekadar nak bagitau sama korang, kalau korang nak judge seseorang berdasarkan blog dia, silakan.. sebab sehebat mana pun pemilik blog tu cuba cover personaliti dia, memang tak dapat nak sorok... penulis blog adalah diri dia bila dia membebel di blog, dan dari situ bolehlah manusia sekalian menilai perangai dia.. insyaAllah tak jauh beza dari dunia sebenar..

walaupun ada penulis blog yang rasa dia adalah orang lain di dunia sebenar, tu sekadar perasaan dia...percayalah, cari sorang penulis blog yang kau kenal kat dunia sebenar, bandingkan dia dalam blog dan dia yang ada depan mata..

tapi, sebelum kau mula nak judge dia, tolong la baca blog tu habis-habisan, bukan dengan baca satu entri lepas tu kau terus cop dia itu dan ini.. kesian tahu, bila kau dilabel hanya sebab secebis penulisan di ruang picisan internet.

macam tu jugak dengan hidup ni, tak payah la nak judge seseorang hanya dari sebahagian hidup dia...

I WANT THAT SWEATER, YOU GUYS CAN HAVE THE KUCING.

Saturday, February 4, 2012

baru aku sedar...

baru aku sedar, aku tak berjumpa dengan (bakal) isteri aku sepanjang 2 tahun sebelum nikah... dan ni tiba-tiba bagi aku semangat sebab peluang nak jumpa isteri dalam masa terdekat macam takde je.. takpe, sabarlah hanafijaafar, takyah rindu bini sangat...

kepada anak kucing di bawah, kenapa kau mesti buat telinga macam tu...? makin comel kau tau..


Friday, February 3, 2012

Isteri, terima kasih sekali lagi...

saat kami setuju untuk bernikah, kami tahu ini akan jadi satu perjalanan yang makin susah, kami tahu ini akan jadi lebih menyakitkan... bernikah dan tinggal berjauhan.. diselang-selikan dengan perjumpaan yang sangat menggembirakan, dan perpisahan yang sedih tahap tangkap syahdu...

disember yang lepas, isteri datang lagi... dia nak datang punya pasal, kemain aku kemas bilik, vakum dari karpet sampai ke siling.. kalau la bilik ni memang aku punya dan bukan sewa, dah lama aku cat bilik ni kaler hijau..

perasaan menunggu isteri di lapangan terbang adalah perasaan yang menekan jiwa raga aku, kau tahu betapa tension tengok orang lain keluar dari gate, tapi bini kau tak muncul-muncul... risau pun ada, entah-entah  tersalah naik flight tau tau je dah sampai Alaska...

tapi semua perasaan tu bertukar jadi bahagia bila dapat jumpa isteri yang dah lama tak jumpa...

ini kali pertama dia merasa musim sejuk, atau mengikut kamus drama korea, musim salju... geli pulak aku dengan perkataan musim salju.. baik aku lupakan je, guna musim sejuk lebih afdhal... kesian isteri sebab kena tahan musim sejuk, tapi takpe, dapat pengalaman orait la kan...

tak sampai satu hari isteri sampai negara Jermeni, esoknya dah pergi airport lagi sekali.. terbang ke pulau Ireland, negara penuh dengan kambing biri-biri..kesian isteri, tak hilang jetlag lagi dah kena bawak jalan-jalan...


muka bukan main gembira, tak sedar belakang ada tsunami, kena telan dengan ombak baru padan muka... ombak ganas punya, tak macam dalam cerita "Ombak Rindu" langsung..
Nampak batu-batu tu? tu bukan buatan manusia, seratus peratus semula jadi tanpa bahan tiruan, tapi bentuk hexagon, heptagon, pentagon dan segala gon gon yang ada... itu kat Giants Causeway, Ireland Utara.

credit to wikipedia user Chmee2

balik ke Jermeni, kami dah tak berjalan ke mana-mana, takde duit bai... siapa yang baik hati sangat nak hulur duit tu sila call aku...aku dengan rela hatinya ambil duit korang.. btw, kesian isteri sebab aku tak sediakan dapur, rugi gile takde dapur...rumah aku semester lepas ada dapur lengkap dengan oven lagi, semester ni masak guna rice cooker je.. camne ntah bini aku masak, lauk daging pun selamba je masak dalam rice cooker.

kesian jugak kat isteri sebab masa dia sebulan kat sini, aku tengah sibuk dengan projek Konstruktion, dan kena study untuk exam... sampai aku bawak isteri study sama-sama kat cafetaria..

aku suami yang takde menjanjikan kita akan buat photoshoot dengan photografer profesional masa kahwin haritu, tapi aku janjikan kita akan ada banyak gambar dari banyak tempat...sebanyak yang boleh, sejauh yang boleh.. sekarang sampai la masa untuk menempek gambar supaya kekal dalam internet ni...





sehari lepas gambar-gambar ni diambil, isteri pulang ke india, aku kembali ke rumah dan sedih sebab dah
takde orang nak sambut aku balik rumah,
takde siapa nak masakkan sedap-sedap,
takde orang untuk aku kacau selalu,
takde isteri untuk dipeluk.


okay, tak boleh tulis banyak-banyak lagi, kang aku syahdu sangat...*ambil winter jacket dia, peluk kuat-kuat*

ISTERI, SEMOGA KITA JUMPA LAGI.

If you're our grandkids reading this from the future, well, that's us back in January 2012, the very first of our anniversaries.