! ! BajuLusuhSeluarTampal: lama tak nampak blog sendiri..

Pages

Wednesday, March 21, 2012

lama tak nampak blog sendiri..

kali terakhir aku menulis kat sini adalah semester lepas. sekarang ni dah masuk semester baru pun. ada cuti 3 minggu lepas exam pun tak jenguk blog. bukan sebab aku sibuk, tapi sebab setiap kali aku celik mata dari tidur, aku terus stress terpikir nasib diri yang masa tu tak jumpa rumah untuk diduduki.

ya, aku dah keluar dari bilik lama, bilik bawah tanah yang aku diami cukup-cukup enam bulan. lepas enam bulan, kena keluar sebab kontrak dengan tuan rumah memang nak duduk situ enam bulan je. 3 minggu kemurungan sebab tak jumpa-jumpa rumah sewa. kena reject 8 kali. cari rumah sewa pun kena reject kau tau.

baru aku tahu kat sini nak cari rumah sewa, sama lebih kurang macam interview kerja. kau call, tetapkan masa berjumpa, dia tanya kita macam-macam pasal diri kita, kita tanya dia macam-macam pasal rumah sewa tu, ada jugak tuan rumah yang akan mintak slip gaji dan benda-benda mengarut yang lain. dan kau kena bersaing dengan orang lain yang berminat nak sewa rumah tu jugak. nanti dia pilih la dari calon-calon tu mana dia rasa dia suka.

sebab tu nak pegi bakal tuan rumah, kena pakai smart smart. kena jadi charming untuk seketika, buat muka confident sikit, boleh kot dapat.

dah nak mula semester baru, dapat jugak aku rumah sewa sebijik. nanti ada masa aku tampal gambar kenangan sebijik kat sini. dah dapat rumah baru, ada masalah takde internet pulak. jadi di sinilah aku, guna komputer Uni untuk tulis blog, hahahaha... dah, aku nak balik rumah dan masak secara malas-malas.

semoga aku dapat internet connection cepat-cepat.. nah gambar comel sebijik...


4 komen komen oltromen:

Post a Comment