! ! BajuLusuhSeluarTampal: maaf yusri, kau dirompak.

Pages

Sunday, October 11, 2009

maaf yusri, kau dirompak.

"rindu saat-saat dahulu ketika aku faham ape yang diajar dalam kelas....."

haha, kata-kata ini telah dirompak dengan jayanya oleh aku dari facebook kawan aku yusri. kebetulan pula lagi beberapa jam aku akan bertemu beliau lantaran beliau dan rakan-rakan lain membina rumah terbuka. benar bukan? rumah dibina, jadi rumah terbuka pun dibina...

selamat kembali ke blog yang jarang dikemaskini ini, terima kasih kerana masih bernafsu terhadap penulisan aku. maka sepertinya ayat yang dirompak itu, adalah benar juga ke atas aku. masakan tidak,aku dan yusri dua-dua menuntut dia negara jerman walaupun berbeda insitusinya. aku bukanlah terlalu baru tiba di negara ini, sudah masuk semester kedua. tapi masih tidak mampu menangkap segenap perkataan yang dilanjurkan dari mulut profesor. bukan mudah tahu. ditambah pula dengan kondisi aku yang baru tiba dari tanah air setelah becuti sepuluh minggu.






kemahiran bahasa jerman aku pastinya sudah meluntur dek terlalu banyak menelan lemang dan kuah kacang. dahulunya otakku berisi juga dengan ilmu yang dituntut dalam bahasa jerman, namun bila tiba raya, otakku terpaksa memberi ruang sedikit untuk lemang dan kuah kacang tatkala perut sudah terlebih muatan. tidak boleh tidak mahu, harus juga aku melangkah ke kelas, duduk di tempat yang sudah bagai aku punya, dan duduk menghadap sang profesor yang berhamburan kata-kata. penat kepala, otak, saraf serta pembuluh darah....aku tidak tipu, sungguh ini memenatkan. ada ketika mahu saja aku tidur lebih dari lapan jam.



seronok bukan andai dapat lena lebih dari lapan jam.



oh, dan aku hampir lupa. sekarang langit rajin menyimbah air ke bawah. tak pernah aku tahu jerman ini rajin dihujani. aku tak menyangka atau menjangka aku perlu mengenakan jaket kalis hujan aku hampir tiap-tiap siang. hujan di sini tidak selebat di tanah tumpah darahku malaysia, namun sudah tentu sejuk. sejuknya sekitar 10 darjah celcius. lebih sejuk dari peti ais kamu, peti ais anda dan peti ais kalian semua di bahagian bukan sejuk beku.



cis, semester ini perlu lebih keras usaha.



ah, sudah. dua perkara dalam satu penulisan, bukan cara aku begini.

1 komen komen oltromen:

callmeecah said...

haha..rilekslah..raya,raya la.."give a little time for the child within you"..(ingat x?)enjoy it man!after raya,striving plak k..

Post a Comment