! ! BajuLusuhSeluarTampal: Sudah 9 mei dan baru pos pertama.

Pages

Saturday, May 9, 2009

Sudah 9 mei dan baru pos pertama.

Sudah sekitar jam 3 pagi dan aku baru selesai memarahi mereka yang berbangsa arab agar mendiamkan sedikit suasana hening yang mereka cipta. walaupun aku tidak mahu tidur lagi. subuh masuk jam 0325.

haha, maaf kepada para pembaca dan pengintai yang setia dek ketiadaan pembaharuan pada blog ini. Aku sudah mula tenggelam dengan kesibukan, kerisauan terhadap pelajaran dan di perjalanan masa yang sibuk dengan pembelian-di-atas-talian (online-shopping) yang memberi ketagihan serta menghilangkan duit sebelum sempat duit itu menjadi wang tunai yang boleh dipegang-pegang.

Maaf juga kepada seluruh rakan-rakan di negara jerman ini kerana kemalasan untuk menyertai aktiviti bersama kalian. Kerana tidak tertahan dengan kritikan beberapa manusia yang kritis dan kreatif, marilah bersama-sama aku menyenaraikan sebab-sebab aku malas meninggalkan bandar Aalen ini:

#1 Deutsche Bahn (Kompeni seperti KTMB di Tanah Melayu) sedang melakukan pengubahsuaian menghala ke utara dari Aalen. Maka perjalan ke utara menjadi semakin menjengkelkan. Namun perkembangan ini juga bukti bahawasanya Aalen bukan kampung kerana menjalani kemajuan dan peningkatan dari segi sistem pemindahan manusia dan barangan lantas memerlukan penaiktarafan perhubungan.

#2 Aku mahu menjimatkan duit supaya aku dapat menjalani pembedahan di tanah air kelak. Semoga aku selamat.

#3 Aku mahu belajar. Sungguh aku risau dan pelik mendengar perihal dan kisah sering menyebut ayat “nak watpe ni, aku tak tau nak watpe skarang”. Ya, aku mahu saja tumbuk buah pinggang kalian yang selalu menyebut ayat atau frasa di atas secara kerap dan spontan. Mungkin kerana kalian lebih pandai dan aku kurang dari itu, lalu aku perlu berusaha lebih gigih dalam pengajian. Atau kamu semua tidak sedar betapa bahayanya mengambil ringan pelajaran hanya kerana beberapa perkara di dalam Vorlesung (Bahasa Melayu : kuliah) sudah dipelajari. Sedarlah duhai rakan-rakan, usah asyik dengan laman beli-belah Ebay atau mana-mana yang sejenis dengannya, atau rajin benar menjelajah negara baru ini dengan alasan wang banyak dan cuaca indah. Kedua-dua alasan itu sangat membosankan.

Demikian tiga(3) alasan diberi. Maaf, ayat panjang dan kompleks digunakan.

Kadangkala aku merasa baik juga aku tidak menyertai aktiviti-aktiviti dengan kalian kebelakangan ini kerana masalah-masalah kelakar yang timbul. Ya aku kecewa mendengar kisah-kisah yang terjadi. Banyak benar cerita-cerita angin yang aku dapati dan aku malas mahu memihak siapa-siapa. Apakata lupakan saja.




Maka tamat sudah bahagian yang berfaedah, mari mencelah di celah-celah hutan Aalen.





hampir 500 meter dari aras laut tahu.








bunga ini gemar membuatkan manusia dan haiwan bersin






kembalilah ke jalan yang lurus, bukan bengkok seperti gambar di atas.




musim bunga sudah benar tiba dan semua tumbuhan sedang mabuk menumbuhkan daun dan bunga. sangat pantas penumbuhan ini, bagai mahu memberi kejutan.

mari teruskan kepada keterujaan aku dengan makan dari Ethiopia dan Fruehling Fest yang memabukkan.

Enat Baltena. panjang kisahnya bagaiman bahan dari gandum ini tiba di rumah kami.


ini menghayun-hayun sambil berputar-putar. menghayun-putar?

benda ini berputar selama 5 minit barangkali tatkala menyeksa kami di dalamnya. di tepian bulatan itu ada gondola-gondola untuk manusia duduk dan diseksa. kadang-kadang kepala di bawah, kadang-kadang di atas.


kereta langgar-dan-lari. klasik.


huhu, dan dalam banyak-banyak permainan di situ, ada pula dua frasa yang sungguh dikenali ini


tidak, kami tidak mabuk kerana meminum alkohol. kami mabuk kerana permainan-permainan di atas. sejauh pengetahuan aku, Fruehling kali ini sudah membuat 3 orang dari kami muntah. hehe, berjaya juga kami mengumpul 3 warna muntah yang berbeza. > ungu, merah jambu, putih<

9 komen komen oltromen:

donutcokelat said...

ciss..
gambar matahari lawa siot.
jeles!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~*puding caramel*~ said...

ya, aku juga suka gambar matahari.
cantik permandangan di sana. aku juga jeles.

ehh, lama tak hapdate. asek gambar tingkap saja. akhirnya, ada gambar lain.

p/s: macam mana nak buat anak panah tulis baju lusuh seluar tampal banyak-banyak macam di tepi post ini.

hanafijaafar said...

gmbr matahari itu ya, huhu, makasih.

untuk anak panah itu, tekan saja di situ, terus disambung ke link yang berkaitan.

izzahzuhaini said...

euwww,that's gross.takyah kot tulis warna muntah.heeesh

hanafijaafar said...

hehe, aku bru tulis warna. blum aku leak gmbr muntah lagi, ada je aku amek.

ISMAWARNI said...

hiburan yg seronok + menarik

yana said...

happening...n pix matahari 2 mmg superb...cm pro jek...huhuhu...

miss capricorn said...

pround plak aku tgk 2 frasa kata tu

sacha_fame said...

klu sakit and tensen, aku suka tengok matahari terbenam..aku ada port baik punya untuk lepaskan segala kesakitan yang terbuku..

Post a Comment