! ! BajuLusuhSeluarTampal: mereka sgt2 pandai, sungguh!

Pages

Thursday, January 1, 2009

mereka sgt2 pandai, sungguh!

Dah aku asek cite hal keduniaan je, meh aku cite hal keduniaan plak tapi ada kaitan dgn keakhiratan.

Mereka sgt pandai, sgt licik, bijaksana dan sini, ada di mana sahaja. Mereka menguasai apa yang kita nmpk gah, besar dan berkuasa. Dia orang ni aku kenal sebagai bangsa israel. Bangsa yang paling pandai kat muka bumi ni. White house tu dari dulu diaorg kuasai dari belakang, cuba tgk, mane ada presiden atau calon presiden US yg tak menyatakan sokongan kat israel, dari dulu sampai obama skarang ni sokong aje israel tu. Timbalan presiden US yang obama pilih plak mmg bangsa israel, tauke bank dunia pun org israel (kawan baik Bush), timbalan presiden masa presiden bill clinton dulu, Al Gore, org israel jgk. Bila dah dpt kuasai US, sdap je la dia nak kontrol dunia.

Dari apa yg aku pandang, sume hiruk pikuk yang besa kat dunia ni adalah aturan israel ni la, harga minyak yang ske turun naik tu pun dia yg kontrol. Kes masalah kewangan dunia plak, yg syarikat Lehman Brothers, bila diselidik knp bleh bankrap...ada 3 org pegawai atasan dia yang pindahkan aset syarikat 400 bilion dolar US ke bank di negara israel (sumber: akhbar Mesir). Kita kat dunia moden ni dah lama jadi buah catur yg dimainkan oleh org israel ni...terutamanya lepas jatuhnya Soviet Union lalu membuatkan US berkuasa kat dunia ni.

Lagi kenapa aku kata diaorg ni bangsa paling pandai di atas muka bumi. Diaorg ni sikit je jumlahnye, tapi bleh buat kerja dlm kapasiti yg besa. Tgk negara (haram) israel tu, rakyat dia sket je, 2 juta lebih. Cuba tgk byk2 negara arab yang ada kat sekeliling israel tu, tak berani nak lawan. Tgk kat US, org bangsa israel pun sikit sgt2, tapi pgg kepentingan dan jawatan2 penting kat sana. Tgk brape ramai org israel kat eropah sebelum perang dunia kedua, sikit sgt tapi menguasai ekonomi, sampai hitler bengang dgn org israel lalu bunuh hampir sume yg ada kat jerman ni. Tapi sedihnye tak abes plak hitler bunuh, ada lagi saki baki sampai skarang.

Camne org israel ni bleh jd hebat, sebab Allah mmg nak diaorg jadi hebat dan jadi ujian terhadap manusia kat dunia ni. Tgk camne diaorg ni dari bangsa yg hina, jd bangsa yang paling berkuasa. Dulu mase zaman firaun, bangsa israel la yang jadi hamba....mmg seluruh bangsa israel dah kne label sebagai hamba, sampai la Nabi Musa diutus kat bangsa israel ni, tapi keras kepala betul, tak dgr cakap nabi jgk. Sebab tak dgr cakap nabi, Allah sesatkan bangsa ni kat padang pasir selama 40 tahun. Dlm dunia moden plak, hitler dah kejar dan bunuh byk2 org israel kat eropah dulu.

Ada 3 kejadian besa yg terjadi kat kaum israel ni, jadi hanya yang betul2 kuat, betul2 bijak utk bertahan saje dpt truskn hidup. Yang bodoh2 sume dah mati mase zaman firaun, zaman sesat kat dalam padang pasir, dan zaman hitler. Tgk jgk zaman sesat tu, 40 tahun adalah satu jangka masa yg cukup panjang utk ubah satu generasi bangsa dari lemah kepada kuat, idup kat padang pasir tu, bukannya ada rumah, mknn dan minuman yg tetap. Mase hitler dulu jgk, sape yg tak pandai larikan diri mmg sah2 mati kne bunuh. Jadi bangsa israel yg tinggal arini terdiri dari baka dan darah yang btul2 teruji selama berzaman2, sbb tu la diaorg ni kuat dan bijak. Ditambah plak dgn api dendam yang jgk menyala berzaman2, makin la bersemangat bangsa ni nak kuasai dunia.

Tapi ingt janji Allah, bangsa israel ni sume akan mati sebelum kiamat.

=TAMMAT=

3 komen komen oltromen:

donutcokelat said...

wow...
hebatnya kamu bercerita.
betul la kata kamu.
mereka ni pandai sungguh sangat

~*puding caramel*~ said...

so..ape yg kite kena buat skang? sebab dorang da berkuasa atas suma pkara

hanafijaafar said...

kita bunuh saja mereka,bunuh btul2 tapi tak bleh guna cara peperangan sebab dah berkurun lamanya berperang pun tak menang jgk.

Post a Comment