! ! BajuLusuhSeluarTampal: kitaran hidup seorang stalker fb

Pages

Tuesday, November 9, 2010

kitaran hidup seorang stalker fb



stalker : orang yang suka menghadap page fb orang lain lama-lama. biasanya lelaki yang suka tengok page perempuan berwajah indah, walaupun tak kenal perempuan tu.


1. mula jadi stalker

sang stalker sedang mahu add mangsa dia. hantar friend request, tiap-tiap jam check balik fb kalau-kalau request dah accepted ke blum. bila dah lama request tu tak berbalas, hantar lagi request baru. dengan harapan ada belas kasihan dari si mangsa. hek eleh, buat macam ni, lagi orang menyampah ada la. boooo!!

2. tengah jadi stalker berjaya

bila friend request dah accepted, mula-mula pergi berlagak dulu kat jiran sebelah atau makcik kedai runcit

sang stalker berkata, "makcik nak tau taaaakk, Nur Maria binti Ozawa sekarang friend sayew kat fb......., power gilew kan sayew.....~~"

blerghhh..., boleh muntah dengar gaya bahasa macam sampah, belum tengok lagi muka macho dia tiba-tiba buat muka gedik bajet comel.

aktiviti stalking berjalan lancar setiap hari, setiap update dia baca, bukan setakat status update tau, recent activity pun dia hafal. semua foto tu kalau boleh nak print besau-besau, tampal kat dinding bilik tidur, bilik stor, dewan peperiksaan, dewan makan, you name it..

sehingga suatu hari.....

3. stalker yang rejected

si mangsa rasa tak selesa dengan ramai orang tak dikenali dalam friend list dia, jadi dia pun delete la siapa-siapa yang takde kaitan.

sang stalker menjerit meracau-racau sambil mencarut bila page mangsa tak bleh nak access lagi... menangis sket, pastu refresh page balik (mengharap kalau-kalau ini sekadar error je), pastu sambung menangis balik....

ulang ke langkah nombor 1. tapi cari mangsa baru.

by the way, korang ni golongan stalker ke golongan jadi mangsa stalker?



mari kitar semula manusia

149 komen komen oltromen:

NH said...

hahaha.
stalker ni kene gentle sket kot..
baru tak kene rejek..hehehe

Rose said...

stalker yg menyamar dgn nama pempuan pun ada..menyampah betul!

Ahmad Hamzah said...

Aku ada gak fb tapi jrg bkk sebulan skli je update. kalau la ada yg sudi jadik stalker aku kn best haha

Leena said...

uhuhuhu...kalau stalk pastu diam2 takpe lar jugak...huhuhu..
yeaahh..manusia boleh recycle ek..uhuhu

:) said...

hehehe..klu sya nak jd stalker,sya wat akaun fb lain..haha

farah said...

tak pernah la pulak jadi stalker kena stalk pon ta penah hehe

YOUsoF said...

saya tergolong dalam pengguna fb yang pasif.. ;D

Leyha said...

tak penah lagik jadik stalker facebook. kalu stalker blog memang selalu! hehehe. :D

haidi takeAfoto said...

bez la jadi stalker..hahah tp jgn la ekstreem sgt..ala kadar dah la..

haidi si stalker yang bersahsiah

Annisa said...

ohh, stalker yang membina..saya setuju (^-~) I means, dia menggunakan fb dengan cara yang betul..
yang tak membina (^-^) buat buat tak tau je la dan abaikan apa yang tak penting ~.~ sebab banyak lagi benda yang lebih penting aittt^^..

Asfz said...

best jadi stalker tapi tak best kene stalk..
kesimpulan, jangan sibuk hal orang lain..
erk, ada kaitan kah???
hahahaha~
tapi kadang-kadang jadi stalker ni best taw. Nak tahu apa yang best, sila lah jadi stalk..keh2

*gurau je..jangan mara (^_^)

adibah saffie said...

penah gak jadi stalker..tp da insaf!!! haha~ pengakuan berani hidop! bak kata geol-oh 'if u keep doing it, it will become a habit!'~

ardzmarn said...

lepas baca entry lu nie gua ingat nak kemaskini kan semula gua punya facebook friends..

yang lelaki semua gua delete.. biar tinggal yang pompuan jer..


hehehe.. amacam..

Zaheeyah said...

mangsa aku kenal aku. aku pown mangsa kepada mangsa aku.

Musafir Cinta Ilahi said...

xpernah jadi mangsa n xpernah jadi pemangsa..=)

ANISRAHIM said...

hihi...tapi bahaye gak stalker ni..

IkaAR said...

sronok baca entry ni.. tapi aku bukan la mangsa mau pun pemangsa.. sekian, terima kasih

diba said...

bab delete2 tu buat gk..haa

Unknown said...

hate stalker so much :)

Ahmad Shafiq Bin Othaman said...

best ape jadik stalker :)

soutulmujahid.com said...

la.. ini ke maksudnya stalker?? ingatkan ape la...

x pernah jadi mangsa walaupun hensem. dan x pernah jadi stalker juga walaupun hensem. hehehehehe

Cik Su Life Cycle said...

haha..cik su tak penah ag delete member kat fb..nanti la kot bru delete stalker2 tu...ntah ade ke tak kat fb cik su ...

ujee said...

kah!kah!kah!
mmg x bleh blah yg dialog no.2 tu...
sang stalker berkata, "makcik nak tau taaaakk, Nur Maria binti Ozawa sekarang friend sayew kat fb......., power gilew kan sayew.....~~"

aku stalker gak..tp stalker kelas bawahan..hahahaa...

PuanPepel said...

ada ke org y nk jd stalker sy?

haha...rupa tak indah..

ghost said...

sib lar aku dah deactivated FB aku...gangguan sivik.Hmmm...adakah owg macam tuh.?

arizWanmerahs said...

stalker? Entahlah..

Zeera Lana said...

mcm mne nk taw fb kte ade stalker or tak??

ladymiss said...

tah tah u yang stalker tak.ngehehe. gurau je jangan marah haa~

alexayussida said...

tengah mendelete...penatt sbb fb cam xde sistem cpt mcm dlu..skrg kena bukak page dia baru leh remove kan.?dlu bukak list fren pastu tekan delete..settle..ke ade cara lain?habaq mai

Mra Mastura said...

heheh.. jd stalker dan mangse stalker jugee.. :(

pN.rOs said...

herm dua2 tak pernah....
sebab i orang yaang sangat berbudi heheh

xaty said...

stalker? no.
silent observer? yes :)

currentlife2u said...

itulah namanya lelaki..klu suka tengok fb maknyah,,tooo dah terpesong..huhuhu
sori just kidding..

MsErma said...

hahaha erma kategori dua2, stalker dan mangsa stalker

mumumeow said...

ngeee...x penah 'distalk' lagi...agaknye kot....

Mohd Wakiyuddin Rosnan said...

aku bakal guru sk. aku juga mgsa stalker.. aku x suke.. eceh.. hehe. stalker aku anak murid tmpt aku praktikum. pntg online msti nk sembang ngn cikgu die.. ades.. mls nk lyn sbb ajak cerita psl game la, tnye awek la, blaja kt mne (wlupon aku dh gtau bnyk kali) dan lain2. so mntk maaf ye anak murid..

silent observer bg aku x slh. xnk bg diorg tgk letak 2 3 je gmba kita tujuan pgnalan xpon xyh letak gmba lgsg.. xde gmba sape nk tgk kita. smple kn?

*tp kdg2 dtg x btolnya aku suke gk jd stalker kpd mmbr2 aku kt fb nun. kacau diorg studi.. ahaks!

tOsHiO..... O.o said...

wah..
stalker yg menakutkan...
like ur entry
hehe

The Sharkox said...

Haha...ramai stalker yang menyamanr jadi perempuan aku sokong...member aku pernah terkena

zaL_cdpx said...

haha....., aku pn suka jd cmtu ! tp aku suka dok lama2 dlm page ex aku ! aku nk tgk saper yg komen dia pas2 aku touching sorg2 !!! haha...pas2 ngamok ! gler kn aku !!! hehe

cik sasa said...

stalker yg sengal....sy pon pnh kene.....last2 private kn smue dlm fb...kwn2 tertentu je leh tgk

Liquid said...

aku pon tgh kene stalk skrg ni, ngan ex gf aku... haih cmne ek..??

Cik Anita said...

haha.
aku juga antara orang yang akan removed orang tak ku knal. jangan harap nak intai2 daku.kih3

Atiqah said...

bahaya neh stalker2 ni..biasenye ade tujuan..

nobishikun said...

hahax !! menarik !! :p

Miss Aia said...

stalker mcm ni aku x kesah sgt...
kalau yg stalker jnis nk cari salah 2 jew ag lah hampeh...

Kay Huliana said...

jd stalker kdg2 boring jgk sbb asik duk tgk org punyer jer.... pastu lame plak tu nk g satu2 orang punyer..... huhu

Kay Huliana said...

Miss Aia,
Kay stuju nga Aia...... hampeh kan kalo yg mcm tu...

Cik Melor said...

salam perkenalan ya nama ku melor

~@m!_L!y@~ said...

kalo org x pemes mcm saya x de sape yg nak stalk kot...

Faten Rosli said...

mcm 2 ke stalker..eee... mcm ngeri je coz die bace xtvt kte ari2..huhu

lurfkhara said...

hahaaa . i loikeee dat statement .

E'in said...

hahahahah.. sian laa an c stalker nie.. booo...

Anonymous said...

mmg nyampah tol ngam orang2 camni...ada gak kawan2 aku kena hack FB dorg pasal reject manusia yg agak menganggu.

Unknown said...

pernah kena,

sekarang,saya berkawan baik dengan stalker saya,
dia dah jadi sahabat baik,
kerana sikap gentlemen dia.

lagipun, dia stalker, sebab nk cari member,
huuuu~

Jia Sensei said...

~rasanya tak masuk mana2
biasa2 je =)

izyan said...

he3..mls pula nk jd stalker.. :)

Anonymous said...

gilekk stalker cm ni..jd common stalker jep..heheee

cimöt said...

mmmmmm.aku pon tak taw ader stalker ke tak..hahahaha.yg pasti aq tak kose nk stalk olang nih..bazir karen jer..

Jyn's said...

hahaa! out of stalker.
sy stalker kwn closer je. x add org yg x dikenali. xD

Unknown said...

aku stalk kawan kawan aje.
haha.
geng stalker cik tqa ^___^
best wo stalk org.
stalk artis xbes
hueh3

Naz Al Yahya said...

adoi..kelakar!
naz dua2 kot...tp mmg x bole blah la klu terlampau obses jd stalker tegar. klu fb okey la kot...tp klu smpai merayau2 kat blog..naya! sume aktiviti tau.huhu

Mar said...

nsb x trgolg dlm semua jns stalker diats,..hehehe,.jd xde lah istilah istilah stalker pro atau tdk,.ngeh3~~

Mbah Dukun Bagong said...

wow im stalker

abigemok said...

nak stalk org buat apa? hahaha. aku x tau la org lain. bnyk kot. Tapi aku rasa pompuan kena stalk oleh lelaki sebab diorg letak gambar kurang kain kot. hik3

ikhlas dr,

Blogger 20 Sen

Ijah EmoTemo said...

suka stalker fb retis je kot. muahaa. itu pun kalau tgh boring benar baru stalk fb org. haha

suzie rahman said...

hihi per punya stalker xder kje lh

FaizalRSD said...

60% FB user adalah stalker,mostly stalk their ex..hehe!

Anonymous said...

kdang2 jadi stalker jgk =)

nerves said...

lepas kamu stalk sy..
sy jd stalker kamu lak kat sini


=p

AdilaKaman said...

HAHAHA..
suka pulak entri ni.
me?
tak tau lah. stalker kecil-kecilan ja.
HAHAHA.. :P

.::aLiEsYa::. said...

ada yg jadi stalker sampai gambar org lain pun dia nak copy..then sbb org tue lawa..then tukar gambar profile dia ngan org tue and ade plak yg letak lam album dia..sungguh tak bertanggungjawab

anis hamzah said...

tak suke ade stalker.. pnah wat yg no 2..delete frenlist yg tak dikenali.. hehehe

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Hanafi, maaf ler ada 20 orang lebih request Yong tak dpt layan kat FB, tak kenal. Tp deme tak kaco. Malas layan FB skrng...

.kozue. said...

haha~
like3~

AMIR RAOF said...

dua 2 pon tak... huh

Anonymous said...

mencik la golongn stalker~ huhu

Ibu Ammar said...

aku ada gak stalk sum1 dulu. abis semua wall post dia aku baca sampai la yang dah berkurun2 pun..

macam takda kerja kan.

now aku rasa macam mamat ni plak tengah stalk aku. adeiii. cam mana nih. :p

Ain said...

mangsa. haha
err stalker bukan lg je tau.
pempuan pon ramai.
annoying gile hahah

Unknown said...

wah ramainya yang komen sini hehe
teringin nak komen jugak lah hahaha

emm fatin stalker ka?? haha
x2 x penah pun wat cam 2 hehe :P

fatin jez stalk kat pawe ja haha :P

nurmisnan said...

salam ahad
seram yer kalau jumpa stalker mcm nih
gigil der..... huhuhuhu

Azrul Adnan said...

mangsa stalker :) hihi..serisu x prasan..sebab skrng tgh proses remvd fb yg x kenal dlm list :)

Aziati Zolman said...

stakler dan mangsa...hahaha...dua2 kot...hehe

Adeq Aien said...

hehe could be both +_+

Ckin Kembaq said...

hehe..banyak kerenah.. n_n

Raja Fiqri Fauwaz said...

haha. nama mangsa tak boleh blah.

Anonymous said...

selalu nye saya jadi mangsa... tapi kadang2 terpaksa jadi stalker gak.. ko sibuk aku pun nak sibuk ha ha ha

Chuu Muqhlis said...

stalker yg berjaya x de la kne reject haha

bonadsayang said...

napi,best doh entri ko.suke2 :)

Hani Syahida ✿ said...

oh, Fb musti private (walaupun tak berwajah indah) hehe...

amirah said...

haiya xda keja tul la...dari stalk org bek stalk adik pmpuan sndiri,tgok2 la dia berkawan dgn sapa ka..haha..pekdah gak skit2

Saworita Agidustor said...

haha..kalau kna dlete bleh add blik..tp klau kna ban lgi la mnangis..
Visit paihujey.com

Sofiayantie said...

kalau kene stalker yg baik tak pe gak.. hhehe

Nur said...

golongan mangsa..cececce.....x nakk mengaku jugak..

fara said...

stalker sikit2 takpela.
jgn jadik obsesi.
menakutkan!

Anonymous said...

sy..
golongan mangse..
=='
:(

Sca Ndx said...

aku pernah distalker ke?hahah

man yusoef said...

tak stalker dan bukan mangsa stalker...just nice...hahahah

muhammad amirul masiran said...

hhaha
macam2

Anonymous said...

hahaha pernah jd stalker & pernah kena stalk! :D stalker fb siott gila ramai sampai sy dah delete terus dah akaun fb.. >.< penangan stalker! hah stalker blog laagi ramai kot?

Mun said...

haha..fb memang ramai stalker ;p

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

rasa2 mcm pernah wat je... heheheeeeee... tp jd stalker berhemah... ketok pintu bg salam... blk2 jengok kot2 ada org jwp salam... klu org sudi, terus kwn, xsudi terus chow... heheeeeee...

salam singgah... Selamat Hari Raya Aidiladha buat En Hanafi... sok wat korban pe? =)

Amalina E Azmi said...

melihat yg berwajah indah tu yg xleh blah. haha. nice post. mmg ada betulnya ;p

Yana KenJa said...

hehe...da penh jd 2 2..
jadi stalker ex bf n magsa stalker ex bf punya gf..
ngengengeeee...=p

Ain Zulaikha said...

kah kah kah.. saya tak pernah nak stalker orang.. tapi tak tahu la kalau orang stalker saya. rasanya tak pernah ada kot.. hehehhe tak pe.. best jgk la kekadang jadi stalker orang.. kan? ngee

blog-tips-kurus said...

camne nak detect annoy' Anonymous?

Anonymous said...

kamu rupenye stalker 2!!

leya said...

haha,,tak sukee stalker

Madam Sooyaree said...

tak femes, makanye takde stalker :D

Wan Gerrard said...

Gerrard bukan seorang stalker =P

Nesa Wazir said...

yg pasti..nesa bkn stalker..ehehe

Cik Comot said...

and y paling pasti agi saya bukan stalker hohoho.....

Lassie H. said...

hahaha .
orang yang takde keje gitu kan .
i'm not ! :P

RaafikJahat said...

Being a stalker is fun. :)

ILA HonEyBuNNy said...

nak jadi dri sndri jek..hehhe

nunui Joe said...

haha...
kdg2 tgk2 jgak fb org lain..hihihi

Cik Sara said...

Malas nak accept orang tak dikenali yang buat friend request kat FB..hehehe..maaflah kalau ada yang berminat nak jadi stalker.. reject siap2..

Puan Nurussalwa said...

i do am a stalker.. huhu~ tp.. sy stalk die je.. die pon tau.. :)

Kay- said...

wohooooo~ dahsyattt!

xcyber said...

x mo la jadi stalker...

lara mikhael said...

as salam, thanx singgah belog aku..belog kau pon sempoi..but yet interesting. jgn tensen-tensen nak exam yek. nway..gud luck!

miss sue said...

jadi stalker reramai jom!! hahaha

hana said...

sye x tau plk kalo sye nh jd mangsa stalker..
haha..
yg pasti sye stalker..
tp x de plak cam ciri2 kat atas tu..
sye stalk senyap2..
xde sp pn tau..
hehe..
=D

Nurul Jannah said...

haha..dasat wey..haha

Adam Aizad said...

penat nak jadi stalker ni..hehehe ada short cut x?

ademncats

faizalfretless said...

wat semak je stalker ni....<---tggu org add jer hahahaha.

kAKchA said...

ekekekekeke

♀ syera teli ♀ said...

besh la plak bce entry ni . hehe .

Nini Hartini said...

mangsa stalker. siap dia add kawan2 saya. bila dia add saya, tgk connection dia dan saya mmg ramai kawan2 saya. tp bila tanya dia siapa, jawapan menunjukkan saya tak pernah kenal dia.

bila tanya kawan2,ehhh kwan pun x kenaldia siapa.kawan2 main approve je.Tapi Alhamdulillah rasanya setakat ni xde siapa berjaya stalk FB saya sebab sy cuma approve org2 yg saya betul2 kenal je...

Biar kedekut dan sombong asal berhati-hati.

Unknown said...

add sekadar nak tambahkan friend list..tapi tak kenal pun..tahpape je

♔ alice charlotte ♔ said...

cute la pulak entry ni..hehe
^__^
antara stalker n mgsa stalker, kmungkinan mangsa stalker..wuwuwu

sheeqa shafeeqah said...

GOOD JOB, NICE POST :D

Julia said...

hey..nape bangga sangat ngan Si Maria Ozawa tuh?hehhe..

Amira Atiya said...

wah, semenjak guna fb memang ramai jadi stalker :P

SAMPAI MENUTUP MATA 3

kay yea said...

memang bese jdi stalker kn??HAHAha~

good_boy said...

aku bukan stalker weyh..hahaha
sekali sekala tgk gak la..tp mmbr aku nye..ngeh3

good_boy latest post Kepada Yang Suka Tekan "LIKE" Kat Facebook,Sila Baca Ni !!

hafif a.k.a larpip said...

tekanan...http://jelapanglarpip.blogspot.com/

aitotyati said...

Ai mangsa.
stalker tu sanggup create akaun guna nama perempuan. kemuaidn add adek beradek Ai sume. bile Ai dapat tahu trs je Ai delete.

stalker tu meroyan. lps tu dia hendap Ai kt blog pulak. sudahnya blog Ai kuar entry yg dah tak menarik.

acan ketot said...

hahaha...
sye stalker...
beware...haha...

fyna ahmad said...

erk....besh ke jd stalker nih?

jom singgah n follow belog saya...
http://inibelogfyna.blogspot.com/

Anonymous said...

auwww.. tak suke tau... gua layan cekodok je...

nUmara... said...

ade gak stalk orang... haha!
tp sometimes je... ceh.... :p

TimMie said...

ai~ macam penah jadi stalker je... :P

Bungasunti-Maternityandnursing said...

haha stalker ?smua org kot

PADLE said...

aku suke jadi stalker!!

misSbLurRy said...

stalker tp x obies br best

Mirashada said...

hermmm, dua2 kot. hahah

aisyahzainal said...

anti fb

chesakinah said...

hahaha... masaalah! saye block terus! dgn kejam sekali.. orang2 cemtu heii jgn kasi muka! ;[]

Syuhada said...

Sy mangsa: x kot,sbbnya sy xtau sape stalker sy.
Sy stalker: yup,betol tu..hahah

Post a Comment